ettoinfo.men

10 Læresetninger vanlig i enhver religion

Gi temaet religion noen trodde og du vil innse at vi alle er en smule litt muslimer, hinduer, kristne, buddhistiske og Jain.

Hva er religion? Religion er et sett av forestillinger som fungerer som en guide til en dødelig liv. Og helt naturlig tilhører en art, kan mennesker ikke avvike mye fra hverandre. Selv om noen religioner har helt forskjellige steder av opprinnelse, de alle enige om de samme prinsippene for livet. Tross alt er det bare en måte å leve.

Følgende ti lære er faktisk felles for alle religion :;

10. Gud våker over oss

Kilde: Atharva Veda, hinduisme

Muslimer vil fortelle deg at “Allah er en” og at han baner vei for dem som frykter ham. Og kristne gjør bare det som behager deres Gud. Guds eksistens spiller en stor rolle i å viske ut grensen mellom religion og vitenskap. De fleste religioner har sin egen Gud, skaperen av universet. Tilhengerne av disse religionene tror at Gud er ansvarlig for både givende og straffe dem når deres handlinger kaller for det. Ingen mann, men han kan gjøre dommen, for han er den allvitende, evig vesen.

Å ha et høyeste vesen ser etter oss sikkert gjør gir oss en følelse av trygghet.

9. Disiplinere ens sinn

Kilde: Bibelen, kristendommen

Alle religioner er på en på temaet disiplin. “Ro, mildhet, stillhet, selvbeherskelse, og renhet” er betegnes som disipliner av sinnet i henhold til Bhagavadgita. Når en person er disiplinert han eller hun kan bli skåret inn i noen form. Derfor er det tilsvarende halve jobben gjort. Buddha, også, mente at ingenting kunne være mer ulydig enn en udisiplinert sinn.

Video: The Greatest Commandment...But Who’s Obeying It?

Bare de som har mestret kunsten å selvdisiplin er fullt klar over grenser og grenser. De trenger ikke en tredje person roping på dem unødvendig.

8. Hva går rundt kommer tilbake rundt

Kilde: Bibelen, kristendommen

Loven om Karma betyr handling opererer som Newtons tredje lov: hver handling har en lik og motsatt reaksjon. Bortsett fra at handlingen her antyder ‘handlingene til en mann’. Og selv om ikke betegnes som Karma, de samme læren råde i kristendommen. Karma er enkel. Det gjør oss introspect. Hvorfor skal vi skade en annen? Vil vi liker det hvis noen andre skadet oss på samme måte?

“For Herrens dag er nær på alle hedninger som du har gjort, skal det gjøres med dig: din belønning skal falle tilbake på ditt eget hode,”er et annet sitat fra Bibelen som kaster lys på Karma.

7. Forakt for rikdom i enhver religion

Kilde: Bibelen, kristendommen

For å gjøre lønn en eneste formål anses intet mindre enn skammelig i kristendommen. Likeledes Mahavira hadde fortalt jainister at for å oppnå perfeksjon av sjelen de trenger for å ta løfte om ikke-besittelse. Selv Confucius og Buddha lagt vekt på de riktige middel for å oppnå rikdom. Så det er ganske åpenbart at ingen religion assosierer penger med lykke og tilfredshet. Faktisk opphopning av penger er sett ned på i alle religioner. Rikdom i stedet oppfordres til å bli brukt på de trengende og på veldedig aktivitet.

Kanskje har vi våre religioner å takke for å være sjenerøse sjeler, men lite vi kan være.

6. Behandling av både bedragerne den samme



Kilde: Koranen, Islam

Hinduismen er på samme side som islam på denne fronten. Lord Krishna forteller Arjuna å behandle glede og sorg, seier og nederlag, gevinst og tap alike og klar til kamp. Bare en person som kan bo fast og ikke bli påvirket dypt med både “Triumph og Disaster” vil komme seirende.

Mang en mann er klar over dette fenomenet, er det på tide at vi ble bevisst også.

5. understreker den diabolske karakter av ego

Kilde: Koranen, Islam

Det er en interessant beretning om en manns møte med Buddha. Det går slik. En sorgfull mann møtte en gang Buddha og sa: “Jeg ønsker lykke.” Til dette Buddha svarte:”Først fjerne‘jeg’som er ego, og deretter fjerne‘ønsker’som er ønsket. Se nå du sitter igjen med bare lykke.”Ingen religion lærer oss å bli innbilsk eller bli oppslukt i ens ahamkar (ego).

En religion som vi kjenner den har visse regler og retningslinjer. Og hvis våre egoer kommer i veien, kan vi begynne å se bort fra disse reglene. Videre kan vi begynne å se bort fra alt som kommer vår vei fra en eldre forslag til en peer hengivenhet.

4. Å være en kunnskaps Seeker

Kilde: Koranen, Islam

Gita, også, understreker viktigheten av kunnskap. Uvitenhet synes det er foraktet av gudene i alle religioner. Og det bør være for. Dette sier jeg ikke med en autoritativ tone, men med en viss forståelse. Uvitenhet er en egenskap som hemmer din utvikling så å si. Dermed våre religioner er bare prøver å fortelle oss at kunnskap er ikke bare et skjold, men er også våpenet som vil beskytter oss mot intellektuell onde på denne planeten.

3. Velge hva å etterlate

Kilde: Bibelen, kristendommen

Bhagavad Gita hører til hinduismen forteller oss at “sjelen verken ødelegger, og heller ikke kan bli ødelagt.” Sjelen er noe annet enn en metafor for de erindringer som vi la bak. Historiene som forblir på planeten når kroppen slutter å eksistere. Gitt at vi besitter den egoistiske genet, ville vi alle liker å forlate noe bak. Og at noe som er bra.

Sjelen sies å gjenforenes med Gud i alle religioner hvis og bare hvis vi gjør bra i våre liv. Dette er bare en strategi om enn en god en til å holde oss på våre tær til alle tider.

2.Perseverance er nøkkelen

Video: Blir 31.oktober 2017 dødsstøtet til Protestantismen? - Norsk tekst.

Kilde: Bhagavadgita, hinduisme

Og Islam skiller seg ikke. Koranen personifiseres ‘Utholdenhet’. Og det gir adjektivet ‘pasienten’. Muslimer tror at bare de som tålmodig utholder styres av Allah. Selvfølgelig ingenting er oppnådd i løpet av et øyeblikk. Og enda viktigere har vi ingen andre valg enn å holde ut for Gud vil ikke plutselig dukke opp fra himmelen for å løse alle våre problemer.

1. Kjærlighet som et kraftig og forpliktende kilde

Del med venner:

Relaterte nyheter
God forholdet råd: 10 ting du bør ikke fortelle dine venner om forholdetGod forholdet råd: 10 ting du bør ikke fortelle dine venner om forholdet
Topp 10 fredelige religioner i verdenTopp 10 fredelige religioner i verden
Topp 10 grunner til at India er elsket over hele verdenTopp 10 grunner til at India er elsket over hele verden
9 Grunner til hvorfor cricket-VM har beholdt sin sjarm9 Grunner til hvorfor cricket-VM har beholdt sin sjarm
Topp 8 grunner til at islamske land er popularisert som usikreTopp 8 grunner til at islamske land er popularisert som usikre
Topp 10 misoppfatninger om islamTopp 10 misoppfatninger om islam
Topp 10 åndelige steder i verdenTopp 10 åndelige steder i verden
10 Viktige lærdommer vi kan lære fra Guru Nanak Dev Ji liv10 Viktige lærdommer vi kan lære fra Guru Nanak Dev Ji liv
10 Tips om hvordan å bli klar for ekteskap10 Tips om hvordan å bli klar for ekteskap
Topp 12 ting å unngå å si på første dateTopp 12 ting å unngå å si på første date
» » 10 Læresetninger vanlig i enhver religion
© ettoinfo.men